måndag 1 februari 2010

Mig trampar man inte på!

Jag vet inte om ni har tänkt på att jag inte skrivit ett ord om Mr X sedan i september, efter att jag kommit fram till att jag inte vill något mer än att vara vän med honom. Jag är fortfarande helt övertygad om att vi har försökt tillräckligt många gånger. Det jag känt på mig hela tiden är att han endast tog upp kontakten med mig i våras för att kolla läget.

Såklart har jag fått vatten på min kvarn, som alltid. Jag har en lustig förmåga att känna på mig saker när det kommer till andra människors intentioner. Visst har det hänt att jag har haft väldigt fel, men för det mesta har min magkänsla varit helt rätt. När det kommer till Mr X har min känsla alltid varit rätt eftersom han är en så grymt enkel människa att läsa av och läsa in.

Nu vet jag att han ibland läser min blogg. Den har alltid varit öppen för honom och han har även kommenterat saker jag har skrivit. Hur ofta han läser vet jag inte, vilket inte spelar så stor roll i sammanhanget. Det jag ville ha sagt är att han antagligen inte kommer att hålla med mig i det jag skriver nu, men det är smällar jag får ta. Detta är hur jag ser på det och hur jag upplever det.

Vår kontakt handlar om, som jag har påstått tidigare, att det ska vara på hans premisser. Så länge han får det han vill ha så är han nöjd, men när det inte går hans väg så klipper han banden rakt av. Precis som han gjorde förra sommaren när vi hade ett förhållande och precis på samma sätt som han gjorde i höstas när han inte lyckades fånga mig på nytt.

Hans jävla dravel om att det är så viktigt att vi kan vara ärliga mot varandra och alltid finnas där för varandra oavsett vad är bara ren och skär jävla crap från hans sida. För det är ju inte så att jag inte har försökt att få kontakt med honom efter att vi hade vår sista diskussion om oss. Men han beter sig precis som han gjorde förra hösten. Han ignorerar. Hans ursäkt i våras var att han inte var sig själv och sedan ju mer tiden gick desto svårare tyckte han det var att närma sig mig som vän igen.

Bullcrap, bullcrap!

Jag hoppas verkligen att du läser detta. Du är för mig en riktig jävla player som fullständigt skiter i om du trampar andra människor på tårna. Det är bara du och dina behov som gäller hela tiden. Bara så du vet, jag har fått nog. Kom inte till mig och snyfta nästa gång på inte mår bra eller kommer på att du saknar mig. Jag är en människa full av känslor jag med och dessutom är jag inte dummare än att jag förstår ditt spel.

Helt ärligt så skulle jag kunna sätta en miljon på att han har hittat en tjej och där av anledningen att jag, som vän, inte är av intresse. Och så var det någon som satt och snyfta om att han nästan förlorat alla sina vänner på grund av en annan tjej.

Pa-a-tetiskt!


1 kommentar:

Lille Skutt sa...

Mycket skinn på den där näsan. =)