söndag 13 december 2009

Higher

Den vackra Luciadagen är här. Jag sitter i en säng, har fått frukost att äta och en dator för att surfa runt lite. Vart jag är tänker jag inte tala om eftersom jag tycker det är så roligt att vara hemlig ibland, men till alla nyfikna studenter i Örebro och några till kan jag ge en ledtråd.
Jag är inte hemma!

Luciadagen...
Av alla vackra sånger som finns att ha i huvudet en dag som denna så är det ingen av dem som har satt sig i min hjärna. En låt har jag som maler i skallen om och om igen enda sedan i fredags. Typ hela dagen igår gick jag omkring och nynnade på den och det första som fanns i huvudet när jag vakna idag var just den låten. Den vill liksom inte riktigt släppa taget. Higher. Idollåten för den som har lyckats missa det.

Tänkte att jag, eftersom jag är så snäll, skulle dela med mig av min infektion i huvudet till er. Så här nedan finns två länkar som ni bara måste klicka på. Jag lovar er, den sätter sig som klister på hjärnan. Pröva så får ni se! Den första är med Erik, vinnaren av hela idol, som även gjorde den bäst. Men eftersom Calle är så snygg att jag drar tungan längst med golvet så måste jag bara slänga med den också.

Enjoy!

Erik Grönwalls version
Calle Kristianssons version


/Nettan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är lik din far. :-) Calle alltså och Yes, han är snygg, har charm och det där extra. Så ofejkad. En personlig karisma som känns äkta och varm. Älskade när han sjöng Your song.

Erik är fantastisk också. En otrolig röst och det är svårt att tro när han ser ut som en snäll 11-åring.

Erik vinner på rösten, men Calle i det personliga framförandet i varje låt. Och det är den som berör iallafall mig mest.

Nettish sa...

Ja, kanske. Har aldrig tänkt på att han är lik min far, men nu när du säger det så...

Calle har en bra röst han också, när han får sjunga det som passar hans röst. På samma sätt som Eriks röst alltid kommer till sin rätt när han får sjunga det han känner sig bekväm med.