måndag 2 november 2009

Stolt Närkebo

Uteblivet SM-guld för IFK.
Ingen Madonna blev jag.
Men min migrän har flugit sin kos.
Och i veckan hoppas jag på att mitt hjärta kan falla.

Jävligt bitter dock över att AIK knep guldet.
Fast jag vet inte hur mycket det hjälper.
IFK får inget guld för det.
Pessimism fick i alla fall ett nytt ansikte för min del ikväll.

Satt och kollade på reprisen av grannfejden ikväll. En herre i Fjugesta har precis satt ett mått på hur gnälliga och negativa Närkebor är. Rakt genom TV-rutan. Fan vad stolt man blir över att bo här! (host...gnäll) Hur orkar man leva sitt liv negativ och pessimistisk till precis allt? Karljäveln vägrade verkligen försöka se en lösning. Han satte sig emot endast för att han kunde. Inte ens när han blev lovad en ny brunn och hjälp med att få vägspår igentäppta ville han visa god vilja. Det satt hårt inne för den lilla Närkebon, men till sist tog han i hand på att i alla fall ta emot hjälpen. Men tror ni han blev mer positiv för det?

Icke!
Han är ju Närkebo.
Så nu vet hela Sverige precis hur gnällig och negativ man är när man bor här.
Jisses, jag måste flytta innan jag blir fullständigt smittad.

Men tills dess tänker jag dra mitt strå till stacken.
Jag tänker vara bitter över det uteblivna guldet.
Tänker fan inte vara glad för AIK:s skull.
Över min döda kropp!

Ha!
För jag bor i Närke...la-lala-la-la.


/Nettan

2 kommentarer:

ior sa...

One out of three..
Hyfsat ändå =) Bara att gå och lägga dig igen så kanske något annat bra har hänt nästa gång du vaknar =)
PS. jag är bitter med, kommer att vara så tills skellefteå aik tar hem hockeyguldet, förmodligen resten av mitt liv med andra ord..

Nettish sa...

Ja, då lär du få vara bitter resten av livet. Tänk vad sport kan påverka livet egentligen. Det känns inte riktigt sunt... hahaha