söndag 9 augusti 2009

Idag för ett år sedan (del 9)

Idag för ett år sedan befann jag mig återigen i Nyköping.
Jag hade dagen innan bestämt mig för att åka från Göteborg och dit.
Min ekonomi var då så tillfixad att jag kunde börja leta kraft till mig själv.
Och det kändes så skönt att komma till den kille som då höll mitt hjärta.

Det fanns egentligen bara ett ställe där jag var helt säker.
Nyköping var den enda platsen, mitt ställe att andas ut.
För första gången på länge kände jag min fri från allt.
Jag kunde få lov att hitta tillbaka till mig själv.

För ett år sedan visste jag att jag var tvungen att fatta beslut.
Beslut om hur jag skulle göra i framtiden.
Om jag skulle våga bosätta mig i Örebro och fortsätta mina framtidsdrömmar.
Om jag skulle flytta "hem" till Göteborg och börja arbeta igen.

Jag visste att det första alternativet medförde risker.
Samtidigt ville jag inte låta min fd sambo förstöra min mål.
Jag ville inte låta honom styra över mitt liv.
Samtidigt värderade jag mitt liv högt trots allt.

Idag för ett år sedan visste jag inte hur jag skulle göra.
Just då ville jag bara få en chans att liva här och nu.
Andas ut hos den kille som älskade mig för den jag var.
Den kille som gjorde mig starkare som person.




psst... del 6, del 7, del 8

Inga kommentarer: